Saturday, February 19, 2011

Nihongo o benkyou : Nichi Kaiwa 1.1

Perbualan Harian 1.1 - Nichi Kaiwa 1.1
Berkenalan di JJ Seremban 2

Julia : - eh, mari akak kenalkan. Ni Mariya. Berasal dari Kelantan. - ja, goshoukai shimasu. Kochira wa Mariya-san desu. Kerantan kara kimashita.

Mariya : Selamat berkenalan. Saya Mariya. Panggil saya 'Dikya'. Harap bantu. - Hajimemashite. Mariya desu. Dikya o yondenasai. Yoroshiku Onegaishimasu

Alin : Nama saya Alin - samalah, harap bantu saya juga. 'Dikya' tu nama samaran ker? - Atashi no namae wa Arin desu - kochira koso yoroshiku. "Dikya" wa anata no adana desu ka?

Mariya : Ya - Hai

Alin : Gitu rupanya...Pertama kali ker datang N9? - Naruhodo...N9 wa hajimete desu ka

Mariya : Taklah, bulan lepas dah penah datang sini - Iie, sengetsu mae ni, koko ni kita koto aru

Alin : Dah jenjalan kat n9 ni? - N9 ni mou ryokou shimashita ka?

Mariya : ya, bulan lepas saya pegi PD dan K.Pilah. - Hai, sengetsu, PD to K.Pilah e itte kimashita.

Alin : Yer ker...Kalo gitu, ada tempat lain yang rasa nak pergi tak? - Sou desu ka. Sorekara, hoka ni doko e ikitai desu ka?

Mariya : saya nak pegi Jelebu dan Rembau - Jelebu ya Rembau nado e ikitai desu

Alin : kJue ada so, sure no problem - Juria nee-chan ga iru kara, daijobu desu yo...kitto

Alin : Selalu ke jenjalan? - Yoku ryokou o shimasu ka?

Mariya : Tak, takderla selalu - Iie, amari shimasen

bersambung...

No comments:

Post a Comment